keesenlida.reismee.nl

Dag 4

Na een rustige opstart en een goed ontbijt verzamelen voor een kookworkshop. Niet in een professionele keuken maar in een "riad". Dat is een ommuurd privé huis waar een grote familie woont. We gaan eerst naar de markt om inkopen te doen en worden dan aan het werk gezet. We zijn met zijn zessen dus dat is overzichtelijk. We maken een Tahin met lamsvlees en pruimen, bakken broden en maken een heerlijke saus. Natuurlijk schrijven wij de recepten op dus thuis kan alles worden nagemaakt! Interessant om zo binnen te mogen kijken hoe een familie woont. Sowieso is het trouwens opvallend dat je van buiten niets kunt zien wat voor gebouwen er achter de muren zijn. Na vele steegjes kom je vaak in de meest prachtige gebouwen! Na de maaltijd is het tijd om eens met Ijn tweetjes over de stuk te lopen. Je moet nog goed uitkijken ook want er lopen niet alleen veel mensen maar er rijden ook fietsen, brommers nu handkarren! In een kraampje een kom met slakken in bouillon gegeten. altijd in voor iets nieuws.